Ghid Black Friday 2017 – ARMO

Ghid pentru participanți

Campania Black Friday

Comertul online e o tehnologie care ofera o modalitate mai simpla de a face cumparaturi, intr-un cadru sigur. Te ajuta sa economisesti timp si bani si ai acces la o gama larga de produse din fata calculatorului, tabletei sau a telefonului mobil.

black-friday-romania-armo-0

Catalogul de produse la promotie

Asigurati-va ca informatiile produselor afisate in magazinul online sunt complete si ofera suficiente detalii pentru client, astfel incat sa ia o decizie si sa nu fie necesare intrebari suplimentare sau sunat. Astfel se va reduce volumul de interactiune cu clientii in procesul pre-sales si numarul de retururi va fi mai redus.

black-friday-romania-armo-1

Stocuri

Clientii asteapta ca produsele expuse pentru Campania de Black Friday sa fie disponibile in stoc. Negociati cantitati bune si asigurati-va ca oferiti informație real-time despre disponibilitatea produselor.
Produsele sa fie in stoc, disponibile pentru livrare imediata sau conform disponibilitatii anuntate.

black-friday-romania-armo-2

Pretul

Un subiect dezbatut des in perioada promotiilor. Pretul promotional trebuie sa fie cel mai mic pret din ultimele 30 de zile, conform legii 650 (in special articolul 34). Clientii asteapta Black Friday tocmai pentru ca exista reduceri semnificative. Atentie la alinierea politicii de reduceri cu legislatia.

black-friday-romania-armo-3

Infrastructura

Black Friday se diferentiaza printr-un trafic semnificativ mai mare decat in restul anului. Iar comportamentul consumatorilor este unul tranzactional, adică nu doar vor naviga ci si vor plasa un numar de comenzi semnificativ mai mare.

Asigurati-va ca atat hardware-ul cat si software-ul este pregatit sa sustina atat volumul de trafic cat si volumul de comenzi. O modalitate de a va asigura este load testingul, utilizand scenarii cat mai aproape de realitate, nu doar navigare.

O abordare eficienta pentru infrastructura de Black Friday este folosirea unei platforme Cloud care va permite o scalare dinamica a resurselor. Investitia trebuie privita din perspectiva oportunitatilor si beneficiilor pe care le aduce business-ului si flexibilitatea pe care o ofera.

black-friday-romania-armo-7

Vanzarea

Unii clienti vor dori sa comunice, sa solicite informatii suplimentare, daca informatiile din pagina produsului sunt insuficiente. Oferiti detalii complete astfel incat clientului sa ii fie cat mai clar ce cumpara.

black-friday-romania-armo-4

Livrarea

Discutațicu firmele de curierat care va fi timpul estimat realist pentru livrarea coletelor. Informați clientii referitor la termenul real de livrare si expuneti transparent estimarile realiste. Puteti folosi mai multe modalitati de livrare, pentru a distribui incarcarea, inclusiv livrarea la puncte de livrare sau pachetomate.

black-friday-romania-armo-6

Plata

In primul rand asigurati-va ca platforma de comert online pe care o folositi poate inregistra comenzile plasate si informatiile referitoare la plata acestora. Monitorizati si urmariti impreuna cu procesatorul tranzactiile.

black-friday-romania-armo-5

Proces post-vanzare

In functie de categoriile de produse pe care le comercializati, e de luat in calcul si procesul post-vanzare dupa aceasta campanie. Unii clienti vor dori schimbarea produsului sau retur. Volumul nu va fi ca intr-o luna obisnuita asa ca pregatiti-va pentru a putea procesa solicitarile si oferiti estimari realiste pentru timpul de preluare si procesare al retururilor.

Daca desfasurati o campanie de Black Friday, semnalati acest lucru pe email catre: bf@armo.org.ro

Descarca ghidul

Black Friday in comertul online romanesc

Black Friday e perioada in care online-ul domina, vanzarile online depasesc vanzarile offline.

In 2013:

Domo, emag.ro, evomag.ro şi F64, vânzări de peste 80 milioane lei în primele 12 ore ale campaniei. sursa.

artboard-9-copy-4

In 2014:

„eMAG, cel mai mare magazin online din România, a vândut 420.000 de produse, în valoare de 145 milioane de lei, în 12 ore. Anul trecut, la ora 18:00, magazinul înregistra vânzări 80 milioane de lei şi 200.000 de produse vândute.” sursa.

artboard-9-copy

In 2015:

„Cel mai mare retailer online, eMag, a vândut la ediţia din acest an a Black Friday 602.000 de produse în valoare totală de 202 milioane de lei (45,45 milioane de euro), cu trei milioane de lei sub estimările de la începutul săptămânii, a anunţat, duminică, compania.” sursa.

artboard-9-copy-2

In 2016:

Black Friday a avut loc pe 18 nov si a inregistrat vanzari de peste 120 milioane EUR

In 2017

  • Black Friday e online
  • data pentru Black Friday: 17 Noiembrie 2017
  • se anunta cea mai mare campanie de Black Friday de pana acum, mii de magazine online angrenate in fenomenul Black Friday