Poziția Ecommerce Europe pe tema Geoblocării

Poziția Ecommerce Europe pe tema Geoblocării

 

Cum să asigurăm dreptul vânzătorilor online la libertatea economică si contractuală in dezbaterea practicilor de geoblocare

Comercianții online ar dori să vândă tuturor și peste tot în Uniunea Europeană, dar există explicații rezonabile pentru care acest lucru nu este întotdeauna posibil. Prin urmare, industria europeană de e-commerce solicită legislatorilor europeni să susțină dreptul comercianților online la libertatea economică și contractuală în dezbaterea legislativă privind geoblocarea.

Pe 25 mai 2016, Comisia Europeană a publicat o propunere de regulament pentru a aborda geoblocarea. Propunerea nu obliga comercianții online sa livreze transfrontalier tuturor statelor membre UE, ceea ce ar fi fost o sarcină excesivă. Cu toate acestea, propunerea a fost totuși sub-optimă în mai multe moduri, în special în ceea ce privește claritatea legislației aplicabile și în impunerea unei cerințe de consimțământ explicit înainte de a re-ruta la un alt site, în funcție de locația consumatorului.

Pe 21 noiembrie 2016, Consiliul UE a adoptat o abordare generală privind aceasta propunere. În unele părti, abordarea generală a Consiliului merge în direcția corectă. De exemplu, Consiliul a dorit sa clarifice articolele privind legea aplicabilă contractului, în cazurile în care comerciantul nu vizează țara în care este stabilit consumatorul. În mod specific, suntem de accord cu includerea unei noi dispoziții în abordarea generală a Consiliului care clarifică faptul că vanzătorul nu va trebui să suporte costuri de transport suplimentare, altele decât cele prevăzute în contract. Cu toate acestea, abordarea generală a Consiliului nu a rezolvat toate problemele din propunere, în special în ceea ce privește cerința de consimțământ explicit pentru re-rutare.

Pe 19 decembrie 2016, membru al Parlamentului European Roza Thun, raportorul Parlamentului European pentru acest proiect de lege, a publicat raportul său privind acest dosar. Multe elemente pozitive se găsesc in acest raport, in special eliminarea obligației de a solicita consimțământul explicit al consumatorilor pentru re-rutare, precum și clarificarea faptului că legea contractului a țării comerciantului va prevala în cazul în care comercianții vînd consumatorilor aflați în țări care nu sunt vizate de către comerciant.

 

Recomandări cheie pentru legislatorii europeni:

  1. Susținerea dreptului vânzătorilor online la libertatea economică si contractuală in dezbaterea practicilor de geoblocare
  2. Furnizarea claritătii privind legea aplicabilă în caz de vânzare către consumatori rezidenți în țări care nu sunt vizate de către comerciant
  3. A nu necesita consimțământul explicit pentru redirecționarea de site-uri
  4. Asigurarea comercianților ca nu vor avea nici o obligație de a acoperi costurile poștale dincolo de locul convenit prin contract de livrare
  5. Asigurarea că evaluarea neconformitații produsului se bazează pe obligațiile legale din țara în care sunt furnizate produsele
  6. Asigurarea de coerență între legislația privind geoblocarea și dezvoltările din mediul plăților online
No Comments

Post a Comment

Comment
Name
Email
Website